Nieuwsbrief

← Vorige

Gevoelsmuur of gevoelsstand met gevoelsbuttons

Hoe vaak krijg je de vraag ‘Hoe is’t?’. En hoe vaak antwoord je dan snel ‘goed’? Gevoelens kunnen je overweldigen, opdringen, je uit je concentratie halen of je rust verstoren. Maar hoe voelen mensen zich echt? Misschien wel een beetje gestrest, moe, enthousiast of trots?

Met de gevoelsbuttons breng je spreken over gevoelens onder de aandacht van een groot publiek. Ze motiveren letterlijk tot gesprek en nodigen uit voor een open dialoog. Laat bezoekers een button opspelden en spreek erover.  

Op elke gevoelsbutton staat de link naar www.fitinjehoofd.be (+ 16 jaar) en naar www.noknok.be (12 tot 16 jaar). Beide websites reiken stappen aan om veerkrachtiger in het leven te staan. ‘Praat erover’ is één van die stappen. Door er met iemand over te praten, krijgen de dingen een naam en heb je er vat op. Je ziet beter wat er aan de hand is en wat je eventueel kunt doen. Met de gevoelsbuttons zet je dit direct om in de praktijk.

Doordat er 10 verschillende buttons (trots, enthousiast, hoopvol, content, gelukkig, triest, bezorgd, gestrest, moe en verward) worden aangeboden met aangename en minder aangename gevoelens willen we ook het stigma om te praten over moeilijkere gevoelens verminderen.

Voor wie?

Lokale besturen kunnen de stand plaatsen op de markt, openbare plaatsen, zwembad, gemeentehuis, festivals, opendeurdagen, bib…

Ook in scholen en bij zorgpartners is dit een heel toffe actie!

Aan de slag

Logo-Waasland stelt twee manieren voor om de buttons te gebruiken: zelf een gevoelsmuur maken of een gevoelsstand ontlenen.

MAAK JE EIGEN GEVOELSMUUR

Maak zelf een muur gevuld met gevoelsbuttons. De buttons zijn bijvoorbeeld gemakkelijk te bevestigen op een piepschuimen plaat of doek. Zet de muur neer op een drukbezochte, openbare plaats in je gemeente/organisatie.

Je kan kiezen om:

  • de buttons op voorhand op een muur te spelden en voorbijgangers er eentje te laten kiezen en dat bij zichzelf op te spelden. Op die manier tonen mensen aan elkaar hoe ze zich voelen.
  • voorbijgangers een button te laten kiezen om op de muur te spelden. Op die manier krijg je een beeld van hoe mensen in je organisatie/groep zich voelen.

Praktisch: Je kan buttons aankopen bij Logo-Waasland vzw. Eén set van buttons bestaat uit 100 buttons (10 van elk).

De prijs per set bedraagt 15 euro. Bij dit pakket ontvang je ook een affiche waarmee je de algemene boodschap van de actie verspreidt.

Liever aan de slag met stickers? Gebruik dan het sjabloon voor een stickervel met de 10 emoties. Ideaal voor hele grote groepen zoals een school.

 

CREEER EEN KLEURRIJKE GEVOELSSTAND

Is zelf een muur maken geen optie? Ga dan voor de gevoelsstand. Plaats de stand op de markt, in de bib, het zwembad, gemeentehuis of ... Ook in scholen of bij zorgpartners is dit een hele toffe actie

Praktisch: Je kan een stand ontlenen bij Logo-Waasland vzw. Dit bestaat uit 2 roll-up banners en 10 bokalen met de verschillende emoties in (1 type per bokaal).

Wanneer je de stand terugbrengt, wordt bekeken hoeveel buttons je hebt gebruikt en worden deze aangerekend. Kostprijs: 0,15 euro per button.

Je kan kiezen om:

  • voorbijgangers een button te laten kiezen en dat bij zichzelf op te spelden. Op die manier tonen mensen aan elkaar hoe ze zich voelen.
  • voorbijgangers een button te laten kiezen om op een muur/wand te spelden. Op die manier krijg je een beeld van hoe mensen in je organisatie/groep zich voelen.

Extra

De gevoelsmuur en gevoelsstand zijn goed uit te breiden met het promotiemateriaal van Samen Veerkrachtig, Fit in je hoofd en NokNok. 

Maak de gevoelsmuur bekend via website, infomagazine, sociale media. Gebruik hiervoor de voorbeeldteksten die je vindt in onze communicatietoolkit.

Meer weten of bestellen?

Eva Van Maele

eva.van.maele@logowaasland.be

03 766 87 78

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen